Arriva

MHD v Teplicích zajišťujeme už 14 let, podle průzkumu jsou cestující spokojeni

Spokojenost vyplynula z průzkumu společnosti IPSOS a jsme za ni moc rádi!

Už 14 let jezdíme ulicemi Teplic a okolí na linkách městské dopravy. Autobusy i trolejbusy slouží místním i přespolním až na 14 linkách bez zásadních problémů a potíží. V poslední době nás ale začaly trápit mediální vzkazy zástupců teplického magistrátu o nespokojenosti s námi jako Arrivou, která provoz linek MHD zajišťuje.

Vzkazy přes novináře o nespokojenosti s našimi službami nebereme na lehkou váhu a spokojenost a udržení vysokých standardů v běžném provozu je pro nás důležitá. Výtky registrujeme jen v mediálním prostoru a nebyly nám jinak předány. Nerozumíme tomu, protože jsme za poslední roky nebyli nikdy pokutováni za zásadní prohřešky v provozu nebo problémy se svěřeným majetkem. Vozům v naší správě poskytujeme nadstandardní servis i s ohledem na bezpečnost provozu. Nejsme si vědomi nedostatků, a proto jsme se rozhodli, že chceme získat názor cestujících na služby, které v městské dopravě poskytujeme. Oslovili jsme proto renomovanou výzkumnou společnost Ipsos, která v listopadu tohoto roku provedla nezávislé šetření spokojenosti mezi uživateli teplické MHD.

Výsledky průzkumu nás velmi mile překvapily, jsou však v rozporu s dlouhodobými tvrzeními magistrátu. Celých 80 % uživatelů městské dopravy napříč všemi věkovými skupinami je s provozem teplické MHD spokojeno, téměř stejný počet uživatelů pozitivně hodnotí provoz linek Arrivou. Nespokojenost, kterou ve svých mediálních výstupech vedení města vyjadřuje, nás tedy tíží. Zástupci města, kteří opakovaně mluví o zajištění kvalitnější a modernější dopravy, odmítají naše návrhy, které k takové městské hromadné dopravě mohou opravdu přispět. Příkladem může být i odmítnutí naší nabídky k zajištění bezplatného připojení Wi-Fi ve všech vozech městské hromadné dopravy z minulého týdne. Všechny nástroje, jak provoz MHD zlepšit, ať už jde o jízdní řády, vozový park nebo ceny jízdného, má přitom v rukou samo město.

A jaké jsou přesné výsledky provedeného průzkumu?

Na vzorku 500 respondentů – občanů Teplic starších 18 let – jsme se ptali třeba na to, jak často a z jakého důvodu využívají MHD, jestli jsou spokojeni, co by změnili nebo vylepšili a zda vědí, že linky MHD zajišťuje Arriva a jaký k ní mají vztah. K níže uvedeným výsledkům jsme vydali i tiskovou zprávu

  • 80 % cestujících je s MHD v Teplicích spokojena, vysoký podíl je napříč všemi sociodemografickými kategoriemi,
  • drtivá většina cestujících si je vědoma, že provozovatelem MHD v Teplicích je společnost Arriva
    a 77 % z nich má ke společnosti pozitivní vztah,
  • nejdůležitějším parametrem MHD v Teplicích je bezpečnost ve vozidlech MHD. S tímto parametrem jsou cestující i nejvíce spokojeni,
  • dodržování jízdních řádů je důležité pro většinu cestujících, za nejdůležitější ho považují lidé od 18 do 39 let, kteří převážně využívají MHD denně, primárně kvůli dojížďce za studiem nebo prací,
  • cestující si nejčastěji stěžují na zpoždění linek, případně malý počet spojů na jejich lince. 48 % dotázaných ale v průzkumu uvedlo, že si není vědomo jiných nedostatků.